Niklas Gerster

FCM er i top 10 på socialt medie

FC Midtjylland har ikke været omtalt positivt på fodboldbanen på det seneste, men uden for kridtstregerne er historien dog en helt anden.
FC Midtjylland bliver ofte omtalt som en fræk, innovativ og kreativ klub, der hele tiden går nye veje for at opnå omtale og succes. Nu stjæler de igen overskrifterne for en pudsig historie uden for kridtstregerne.

På det sociale medie TikTok er den midtjyske klub nemlig blevet særdeles populær på det seneste, hvor især et klip er gået viralt. Det involverer Gustav Isaksen og en Feyenoord-spiller, som vipper bolden over Isaksen med hånden, og klippet er blevet set af hele 72,3 millioner.

Imponerende visningstal for en klub med primære rødder i de relativt tyndtbefolkede byer Herning og Ikast. De høje tal placerer nu ifølge bold.dk også FC Midtjylland på en vild 8. plads over de mest sete fodboldklubber på TikTok i oktober. FCM har blandt andet haft flere seere end selveste Liverpool, Tottenham, Chelsea, PSG og AC Milan.

Noget af en bedrift for klubben som dog ikke har nydt stor succes på det seneste på grønsværen, hvor de må overvintre på en skuffende 7. plads i Superligaen. Men på de sociale medier er det altså en mere opadgående kurve, og FCM er også tæt på at have hele 500.000 følgere på TikTok.

”Ulvene” har således virkelig knækket koden på det populære sociale medie. Sammenligner man tallene med deres følgere på andre sociale medier, så er det nemlig langt fra lige så markant, da de på Instagram knap har 96.000 følgere, og på Facebook er det lidt over 100.000.

MEST LÆSTE - SPORTSNYHEDER

SENESTE SPORTSNYHEDER