Fodbold nyheder

Wolverhampton med nyt forretningseventyr:
Lancerer eget musik-label

Af Philip Sinkbæk Jensen

Wolverhampton er den første fodboldklub til at lancere et musikselskab, der i et stort samarbejde forener to af verdens største passioner; fodbold og musik.

Article image
Ritzau-Scanpix

Fodboldklubben Wolverhampton er den første professionelle fodboldklub i verden, der lancerer et musikselskab.

Wolves Records er blevet til i samarbejde med Warner Music og den multiaward-vindende britiske underafdeling, Alternative Distribution Alliance (ADA), der har til formål at forene lokale som internationale kunstnere under en paraply af muligheder.

Hos Wolves Records får kunsterne adgang til Wolverhamptons globale publikum og til ADAs marketing- og distributionskanaler, der giver gode forudsætninger for eksponering under et stort, internationalt brand.


Wolverhampton kommercielle direktør, Russell Jones, ser fordelene i at være innovativ, der potentielt kan få Wolverhampton til at udvikle sig til et ligeså udbredt brand, som mange af de andre klubber i Premier League:

- Som mange af vores fans ved, så er ét af vores mål i Wolves at udvikle klubben på innovative og entreprenøriske måder. Vi udvikler forretningsidéer, der som resultat vil komplimentere og hjælpe med at støtte fodboldklubbens fortsatte succes.

- Det er selvfølgelig den spæde start for rejsen med Wolves Records. Det hårde arbejde skal nu intensiveres, når vi begynder at søge efter vores første kunsterne til at skrive med Wolves Records. Jeg er sikker på, at vi har et fantastisk hold, der kan føre musikselskabet til store succes, udtaler den kommercielle direktør i Wolverhampton, Russell Jones.

Wolverhampton har tidligere forsøgt at udbrede sit brand i andre industrier såsom Esport og fashion. Selvom at musikselskabet hovedsageligt skal appellere til talent i the Midlands, hvor Wolverhampton er lokaliseret, så er ambitionen at tiltrække internationale kunsterne.

Derfor er flere prominente navne i musikbranchen med i partnerskabet, hvor én af dem er Wolverhampton-fanen og ambassadøren til klubben, S-X, der er en verdenskendt producer, der har produceret for Lil Wayne, Childish Gambino, Chance the Rapper, J.Cole og Skepta:

- Jeg glæder mig oprigtigt til at se, hvordan Wolves Records kan have indflydelse på musikindustrien, og hvordan nye artister kan blive støttet. Jeg er også meget stolt over, at det er min klub, der foretager sig det allerførste engelske partnerskab ind i musikverden på en så autentisk og spændende måde, udtaler S-X til Wolverhamptons hjemmeside.

Også den legendariske musikmanager, Peter Rudge, der har været manager for the Rolling Stones og the Who og kreeret over 270 guld- og platinalbum, er med på projektet:

- Fodbold og musik er universelle sprog. Hvor end du går ud verden på besøg, så er det sandsynligt, at du vil se en Beckham-trøje eller en Beatles-t-shirt. I dag har fodboldspillere meget til fælles med musikere, når det kommer til at influere og sætte den kulturelle tone for tiden.

- Wolves og Warner Music’s ADA vil forene disse to kulturer i et partnerskab, der kombinerer deres respektive kompetencer og aktiver til at udvikle Wolver Records, som vil have den effekt, at det støtter, plejer og opmuntrer det lokale musiksamfund, udtaler Peter Rudge, der har været manager for nogle af verdens største bands.

Musikselskabet inviterer i øjeblikket alle interesserede ind på platformen, hvor håbefulde artister, producere og bands kan prøve lykken med Wolves Records.

Mere om Wolverhampton

Optakt

Fodbold nyheder

Magasin-artikler

Profiler

Ledere

Statistik