Det læser de besøgende på INDKAST lige nu

Denne artikel er sponsoreret
Torsten Brix

Kan fodboldspillere bruges

- til influencer marketing?
Influencers fylder rigtig meget i medierne i øjeblikket. Ikke blot i de traditionelle medier såsom TV, men i høj grad også på de sociale medier. Faktisk er en af årsagerne til, at Instagram fik succes så hurtigt, at nogle store profiler med mange fans var hurtige til at lave en Instagram profil, eksempelvis Lionel Messi. Han har i dag mere end 134 millioner følgere på Instagram og Cristiano Ronaldo har mere end 186 millioner følgere.


Fodboldspillere er gode til branding
Når der er tale om så store profiler som Messi og Ronaldo, så er der både tale om branding via deres personligheder og de formelle samarbejder i forhold til de klubber, som de spiller i.

Men mindre kan også gøre det. Ser vi på Danmark, så findes der i Superligaen også stærke personligheder blandt fodboldspillerne. Eksempelvis har Nicklas Bendtner næsten en halv million følgere. Og han gør det godt i reklamer både for Copenhagen Airport og senest Opel, hvor selvironien virker som et pletskud fra straffesparkspletten.

Fodboldspillerne er derfor gode reklamesøjler både inden- og udenfor banen. Kan fodboldspillerne bidrage med en personlighed, så er det et klart plus – om end man som virksomhed lige skal overveje og hr. Bendtner’s udskejelser passer til den fortælling, som man gerne vil skabe omkring sit brand.



Sport influencers
Det er ikke kun fodboldspillere, som bliver brugt som sport influencers i markedsføringssammenhæng. Influencer marketing ses indenfor en lang række sportsgrene såsom: Svømning, håndbold og ridning.

Faktisk er det muligt at bruge sportsudøvere indenfor alle sportsgrene, da produkterne, der markedsføres, ikke kun relaterer til sportsgrenen, såsom sportsudstyr – men eksempelvis også er energidrikke og energibarer.

Flere virksomheder har også fået øjnene op for, at det er en god idé ikke blot at bruge én sport influencer ad gangen, men kombinere en række af sportsudøvere til en helt specifik kampagne. Det skaber en større eksponering på de sociale medier, og dermed også en hurtigere og bedre kendskabsgrad.

Så vil du gerne arbejde med influencer marketing – enten som fodboldspiller eller som brand, så kan du have glæde af at bruge en platform, som allerede arbejder med influencer marketing.

MEST LÆSTE - SPORTSNYHEDER

SENESTE SPORTSNYHEDER