Siger nej til bettingselskaber: Kunne fodboldklubber lære af dette?
Formanden i Bjerringbro FH, Dennis Jensen, mener, at klubberne må tage et større ansvar for, hvilke værdier de sender videre til unge spillere og fans.
"Som sportsklub er vi med til at forme unge mennesker, og vi har et medansvar for, hvad de omgiver sig med. Vi synes ikke, det er en god vej frem at være med til at eksponere betting overfor vores unge spillere," siger han til Viborg Stifts Folkeblad.
Bjerringbro FH afviste allerede for otte år siden et sponsorat fra et bettingselskab, der ønskede at komme på klubbens trøjer. Den beslutning står fast – og nu går klubben endnu længere med et samarbejde med Center for Ludomani for at skabe debat og viden om spiladfærd.
"Vi vil arbejde med, hvordan man får en fornuftig kultur omkring spil," siger Dennis Jensen.
Det er en beslutning, der står i skarp kontrast til fodboldens virkelighed, hvor spiludbydere i dag præger blandt andet flere Superliga-klubbers tryk på trøjer, hvor man blandt andet ser selskaber som Betano og ComeOn præge holdenes trøjer.