LIVE - Mest læste Fodboldnyheder

Daniel Hvalsø Carlsen

Brøndby sælger Kvistgaarden og Suzuki? Kæmpe sponsor stopper

Med sponsoratet fra Danske Spil væk fra bundlinjen ligner det, at Brøndby IF kan trykke på salgsknappen for flere spillere.

Brøndby IF står over for en betydelig ændring i deres økonomi, da klubbens trøjesponsorat med Danske Spil afsluttes tidligere end planlagt. 

En måde at skaffe den indtægt i hus, man kommer til at mangle fra Danske Spil, vil være via spillersalg. 

Store salg af Kvistgaarden, Suzuki, Alves og Vallys må nu være mere sandsynlige. 

Oprindeligt skulle aftalen vare indtil juni 2026 - men på grund af konkurrencesituationen i spilbranchen har Danske Spil valgt at udtræde af hovedpartnerskabet allerede i juni 2025. Dette markerer afslutningen på et mangeårigt og tæt samarbejde i sin nuværende form.  

Brøndby ser muligheder

Trods det økonomiske tab ser Brøndby IF det som en mulighed for at gentænke deres tilgang til kommercielle partnerskaber. 

Administrerende direktør Ole Palmå udtaler, at klubben allerede arbejder på at finde nye partnere, der kan bidrage til deres vision og ambitioner. 

Samtidig er dialogen med Danske Spil fortsat åben, da begge parter udforsker muligheden for at fortsætte samarbejdet i en anden form. 

Brøndby IF er fast besluttet på at tiltrække betydningsfulde nye partnere, som kan blive en aktiv del af klubbens kommercielle udvikling. Dette skifte markerer således både en udfordring og en chance for fornyelse i klubbens sponsorstrategi.

LIVE - Mest læste Håndboldnyheder

LIVE - Mest læste ishockeynyheder